Båtköp 2014 | Del 3.2

2014-05-30 Hemsegling – Dag 2

2014-05-29_Sail_25

Kl 07:18 – God morgon!

 

2014-05-29_Sail_26

Har dimman lättat?

 

 

Dimma

Nej…

 

2014-05-30_02

Dimma

2014-05-30_03

Går för motor

2014-05-30_04

Dimman spricker upp en del mellan öar.

2014-05-30_05

226 timmar på motorn sedan ny. 2200 rpm ger 5,7 knop. Eco-drive!

 

 

2014-05-30_07

Viss problematik med stänkskyddet.

 

2014-05-30_09

Fenderdetaljer.

 

Dag 2, del 1

Dag 2, del 1

Fortsätter väster ut för motor i den täta dimman.

 

2014-05-30_10

Lunch. Två äter och tredje håller utkik mellan kameratryckningarna. Autopiloten styr.

Dag 2 del 2

Dag 2 del 2

Dimma, dimma, dimma… Tar oss till Hangö och tankar Diesel, vatten och tömmer toa-tank samt handlar lite mat.

 

2014-05-30_11

Finsk artighetsflagg hissad.

 

 

2014-05-30_12

Hangö och st1

 

 

 

2014-05-30_13

Diesel. 58 liter. Tagit oss hit på ca 20 påfyllda liter.

 

2014-05-30_17

Stora båtar.

2014-05-30_15

.

2014-05-30_14

Septiktanktömning inväntas.

 

 

2014-05-30_19

Hangö

 

2014-05-30_18

Nästan fullt med vatten, fullt med diesel och tomt på avfall. Mot Åland!

 

 

 

Dag 2 del 3

Dag 2 del 3

Går norrut från Hangö och dimman lättar bitvis, vi får dessutom tillräckligt med vind för att kunna segla!

 

2014-05-30_22

Lämnar Hangö

2014-05-30_20

Bok?

2014-05-30_21

Flaskställ

 

2014-05-30_24

Nästan solsken. (Såg nyss en säl).

 

 

2014-05-30_27

Vind! Och segel hissade.

2014-05-30_28

Dimman hittade tillbaka snabbt.

 

2014-05-30_25

Slör

2014-05-30_26

Lite kylig vind.

 

 

2014-05-30_29

Förtöjd vid gästbryggan på Borstö, kl 21:38.

2014-05-30_30

2014-05-30_31

2014-05-30_32

2014-05-30_33

 

2014-05-30_34

2014-05-30_35

2014-05-30_36

2014-05-30_37

2014-05-30_38

 

 

2014-05-30_40

60 Nm, 13 h, 4,6 knop.

 

Dag 2 del 4

Dag 2 del 4

Som sista vettiga natthamn innan skiftet hittar vi Borstö i någon guide över Finska gästhamnar.

 

60 Nm på ungefär 13 h = 4,6 knop. Mestadels dimma och dis.

 

Fortsättning:

Båtköp 2014 | Del 3.3 (Hemsegling Dag 3) …

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *